Dlaczego warto pić wodę z kranu?

Czy woda z kranu może być zdrowsza niż ta zakupiona w supermarkecie w plastikowych butelkach?

Fundacja KGM Progress konsekwentnie rozwija kampanię “Zdrowa woda – prosto z kranu”, aktywnie komunikując się z użytkownikami portalu www.pijmyzkranu.pl oraz profilu na Facebooku. W ramach kampanii, Fundacja rozesłała wraz z partnerem kampanii firmą SodaStream list do mieszkańców Krakowa, zachęcający do picia wody z kranu, nie produkując dzięki temu plastikowych odpadów. Organizatorzy kampanii chcą pokazać im alternatywny, a równocześnie zdrowy i zabawny sposób spożywania wody, a z listem w dłoni – także z atrakcyjnym rabatem! W działaniach mających na celu podniesienie świadomości społecznej w zakresie spożywania wody, partner kampanii wszedł na jeszcze wyższy poziom, stosując techniki tzw. marketingu partyzanckiego w unikalnej kampanii międzynarodowej zatytułowanej „Hańba czy chwała” (Eng: Shame or Glory).

Występuje w niej dwoje charyzmatycznych bohaterów serialu HBO „Gra o tron”: Thor Bjornsson, który wciela się w postać Ser Gregora Clegane’a, znanego również jako „Góra” i Hannah Waddingham grająca rolę Septy Unelli, głównej prześladowczyni Królowej Cersei w ostatnim sezonie. W dość prowokującym video zaleca stosowanie świeżej, miejscowej wody z kranu do przygotowania wody gazowanej w domu, zamiast karygodnego korzystania z wody pakowanej do jednorazowych, plastikowych  butelek, które zanieczyszczają środowisko naturalne na całym świecie. Klip odnotował ponad 10 milionów odsłon w Internecie i w ciągu niespełna 48 godzin kampania osiągnęła zasięg globalny.

Od rozpoczęcia kampanii 4 listopada, działania Fundacji KGM Progress promujące spożywanie wody z kranu i ograniczenie stosowania plastikowych butelek są coraz intensywniejsze. Zainteresowanie interaktywną stroną internetową www.pijmyzkranu.pl rośnie nie tylko wśród mieszkańców Krakowa, ale także wśród młodzieży w całej Polsce. Coraz więcej dzieje się także na facebookowym profilu „Zdrowa woda – prosto z kranu”, który w sposób aktywny i pomysłowy promuje spożywanie wody z kranu, wykorzystując konkursy i ciekawe, stale uzupełniane informacje o podobnych projektach w całym kraju.

Wraz z partnerem kampanii, firma Soda Stream, Fundacji KGM Progress wystosowała list do wszystkich mieszkańców Krakowa, przedstawiający główne założenia kampanii. Jej celem jest zwiększenie świadomości we wszystkich gospodarstwach domowych, że krakowska woda jest bardzo dobra, kosztuje mniej niż woda butelkowana i, co najważniejsze, nie generuje niekończących się zwałów plastikowych śmieci, które zalewają środowisko. SodaStream w sposób zdrowy i sprytny rozwiązuje poważny problem, jakim jest plaga jednorazowych butelek z plastiku i pozwala konsumentom zamienić w ciągu zaledwie kilku sekund świeżą wodę z kranu w wyśmienitą wodę gazowaną, bez konieczności wychodzenia z domu. Dostarczona wraz z listem ulotka informuje na drugiej stronie, że w jednym ze wskazanych sklepów można uzyskać duży rabat na ekologiczne i „zaakceptowane przez środowisko” urządzenie SodaStream do przygotowywania wody gazowanej.

– Wierzymy, że nasze wysiłki muszą być kontynuowane, musimy się rozwijać i dotrzeć z naszą kampanią do jak najszerszego kręgu odbiorców. Z jednej strony, plastikowe odpady to duży problem w Polsce, z drugiej zaś mamy wysokiej jakości wodę z kranu – zatem naszym zadaniem jest połączenie tych dwóch faktów w percepcji polskich konsumentów – mówi Jarosław Knap, szef Fundacji KGM Progress. – Uważam, że to właśnie w sposób innowacyjny i interesujący robi nasz partner. Jest wielkim wsparciem w naszych wysiłkach zmierzających do dalszego rozwijania kampanii – dodaje.

KGM Progress podkreśla, że takie inicjatywy mogą rzeczywiście pomóc zmienić postrzeganie spożywania wody z kranu przez Polaków, zachęcić ich do picia zdrowszej wody i dbania o środowisko naturalne.

Więcej informacji o kampanii, jej partnerach i ciekawostkach o ratowaniu Ziemi poprzez zmniejszenie ilości śmieci na stronie www.pijmyzkranu.pl.