JABŁKA GRÓJECKIE – DOBRO NARODOWE W SKLEPACH LIDL

Lidl Polska wprowadza do swojej oferty jabłka grójeckie, akcentując swoją strategię wspierania  lokalnych dostawców zapewniających polskie produkty o najwyższej jakości dla sklepów Lidl.

Od listopada w sklepach Lidl dostępne są w sprzedaży jabłka grójeckie – Lidl nawiązał współpracę ze Stowarzyszeniem Sady Grójeckie na dostawę jabłek grójeckich, produktu posiadającego certyfikat unijnego rejestru, jako Chronione Oznaczenie Geograficznie. To posunięcie  potwierdza dbałość firmy o najwyższą jakość polskich produktów regionalnych dostępnych w sklepach Lidl. Wpisuje się ono w strategię biznesową firmy, która zakłada wspieranie polskich produktów i lokalnych dostawców.

– Jabłka grójeckie to dobro narodowe, uznany certyfikowany produkt polski, cieszymy się, że możemy właśnie taki produkt zaoferować naszym konsumentom. Wierzymy też, że współpraca ze Stowarzyszeniem Sadów Grójeckich będzie  długofalowa  i owocna dla obu stron – powiedziała, PR Manager Lidl Polska.

Klienci coraz częściej szukają produktów o wysokiej jakości, ale jednocześnie w niskiej cenie. Produkty Lidla spełniają te kryteria. Dostarczane są do sklepów Lidl przez sprawdzonych dostawców, od których wymagane są certyfikaty jakościowe, takie jak IFS czy BRC na najwyższym poziomie.

– Jakość jest naszym priorytetem. W naszych sklepach klient może znaleźć starannie dobrany asortyment wysokiej jakości, dlatego jabłka grójeckie od początku wpisują się  w naszą ofertę – dodała, Aleksandra Robaszkiewicz.

Współpraca z polskimi dostawcami jest dla firmy Lidl priorytetowa – sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu Lidl.

Lidl będzie pierwszym i jak na razie jedynym odbiorcą jabłek grójeckich spośród sieci handlowych.

Jabłka grójeckie

lidl jabłka grójeckie5 października 2011 r. jabłka grójeckie zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG / PGI). Pod tą nazwą mogą być oferowane wyłącznie jabłka klasy premium (ekstra i I) spełniające szczegółowe wymagania dotyczące wybarwienia, wielkości i jędrności miąższu, a gospodarstwa produkujące jabłka grójeckie zobowiązane są do przestrzegania zasad Integrowanej Produkcji (IP) lub standardu bezpieczeństwa żywności – GLOBALGAP.

Marka „jabłka grójeckie” odnosi się do 40 odmian wywodzących się z regionu grójeckiego, zwanego największym sadem Europy. Na wyjątkowy smak jabłek grójeckich wpływa charakterystyczna kwasowość (wyższa średnio o 5% niż u jabłek tej samej odmiany, pochodzących z innych regionów) oraz bardzo wyraźny rumieniec, wynikający z wyższej zawartości barwników pod skórką (głównie antocyjanów i karotenoidów). Swoje wyjątkowe walory jabłka grójeckie zawdzięczają warunkom glebowym oraz klimatycznym grójecczyzny, gdzie panuje szczególny mikroklimat, odznaczający się niskimi temperaturami w nocy, w okresie poprzedzającym zbiór owoców. W takich warunkach plantacje jabłoni zakładano w okolicach Grójca już 500 lat temu, gdy Polską władał Zygmunt Stary wraz ze swą małżonką, Boną. Przez kolejne stulecia jabłka te trafiały na królewskie i szlacheckie stoły i stały się nieprzemijającym darem dla kolejnych pokoleń. Dziś uważane są za bogactwo narodowe Polaków.

Kampania Trzy Znaki Smaku

W dniu 7 lutego 2013 r. rozpoczęła się trzyletnia kampania informacyjna pt. „Trzy Znaki Smaku”, której inicjatorem była Agencja Rynku Rolnego, wspierana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Istotą programu „Trzy Znaki Smaku” skierowanego na rynek polski było informowanie nt. wspólnotowego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, a także promocja znakowanych w tym systemie produktów spożywczych. 9 listopada 2016 r. poprzez głosowanie internautów jabłka grójeckie ChOG zostały wybrane produktem roku Trzech Znaków Smaku. Do zwycięskiej grupy producentów powędrował zaszczytny tytuł Produktu Roku 2016!

– To bardzo ważne wyróżnienie dla produktu lokalnego. Jabłka grójeckie ChOG otrzymały potwierdzenie wysokiej jakości i zaufanie klientów z całej Polski,  świadczą o tym głosy internautów – powiedziała Dorota Kubuj, koordynator kampanii Trzy Znaki Smaku.

Zdjęcie główne – fot. Marimar Studio