Co robiła Aneta Todorczuk-Perchuć w serwisie samochodowym Premio w Piasecznie?
Znana aktorka pojawiła się w serwisie samochodowym Premio w Pisecznie, na evencie „Warsztat samochodowy bez tajemnic”. Gwiazda znana, m.in. z „Samego życia” i „Barw szczęścia” opowiadała, jak poradziła sobie z niespodziankami, które spotkały ją na drodze, a w tym czasie jej samochodem zajęli się fachowcy.
Firma Premio zaprosiła gwiazdę oraz zaprzyjaźnione dziennikarki na spotkanie w dość nietypowym miejscu, bo w serwisie samochodowym. Organizatorzy zadbali o to, by goście wynieśli jak największą wiedzę w kwestii dbania o swój pojazd, a także jak radzić sobie w zaskakujących sytuacjach. Panie nauczyły się, w jaki sposób rozróżnić opony letnie od zimowych i dlaczego ważne jest, by nie jeździć przez cały rok na tym samym ogumieniu. W końcu bezpieczeństwo, zdrowie i życie są najważniejsze.
Poniżej można się zapoznać z informacjami, jak powinno wyglądać warsztatowe abecadło przydatne dla każdej zmotoryzowanej kobiety.
Warsztat samochodowy to dla wielu kobiet miejsce pełne sekretów, których bez absolutnej konieczności nie potrzebują rozwikłać. Jednak tak jak w przypadku pierwszej wizyty u nowej fryzjerki lub manikiurzystki, początkowa niepewność może zostać bardzo szybko zastąpiona przez wzajemne zaufanie. Wysokiej klasy mechanik, który szybko zdiagnozuje i naprawi usterkę w naszym samochodzie, może zbudować w nas mocne przeświadczenie, że migająca czerwona kontrolka nie oznacza przysłowiowego końca świata.
Jednocześnie, pomimo posiadania w komórce numeru do fachowca, który wybawi nas z każdej motoryzacyjnej opresji, warto również posiadać pewien zestaw umiejętności minimalizujących liczbę przypadków zmuszających nas do wizyty w warsztacie. Znajomość podstawowych napraw, które można w większości wykonać samodzielnie, może być niezwykle przydatna podczas wielu niespodziewanych zdarzeń, które mogą nas spotkać na drodze.
Wystarczy, że w środku nocy złapiemy przysłowiową gumę, a na domiar złego padnie nam komórka. Brak umiejętności zmiany opony sprawi, że będziemy musieli zmierzyć się z wieloma niezbyt przyjemnymi konsekwencjami wśród których najłagodniejsze to kilka zmarnowanych godzin oraz konieczność łapania stopa na najbliższą stację benzynową. Z tego powodu warto umieć dokonać choćby podstawowych napraw w swoim samochodzie, aby potencjalnie nieprzyjemne dla nas sytuacje skończyły się jedynie na kilku nieparlamentarnych słowach i drobnym opóźnieniu w podróży – komentuje Aneta Todorczuk-Perchuć, ceniona aktorka oraz prezes fundacji „Mamy dzieci”.
Umiejętność wymiany opony lub naładowania akumulatora, jak również znajomość zasad rządzących warsztatem samochodowym, może wybawić nas nie tylko z niejednej drogowej opresji, ale również pozytywnie wpłynie na nasz ogólny poziom bezpieczeństwa.
Z każdym rokiem obserwujemy rosnące grono kobiet, które wolą osobiście przyjechać do naszego serwisu i dowiedzieć się o stanie swojego samochodu niż zlecać to zadania swoim partnerom. Z mojego doświadczenia wynika, że Panie są bardzo wymagającymi klientami, którzy żywo interesują się, jakie dokładnie naprawy przeprowadzamy w ich autach. Tym większe jest nasze zadowolenie, gdy widzimy, że klientki do nas wracają oraz polecają nasz serwis swoim znajomym – powiedział Marcin Paleński, właściciel Premio SB CarWash w Piasecznie.
Warsztatowe abecadło Premio:
- Wymiana opony
Niezbędny sprzęt:
- Koło zapasowe lub koło dojazdowe, tzw. „dojazdówka”
- Klucz do kół
- Lewarek
- Trójkąt ostrzegawczy
- Kamizelka odblaskowa
Wymiana opony krok po kroku:
- Zaparkuj samochód na prostych kołach na twardym, równym podłożu (najlepiej na parkingu lub ubitym poboczu drogi). Wrzuć pierwszy bieg, zaciągnij hamulec ręczny, włącz światła awaryjne i wysiądź z samochodu. Zablokuj koła, np. cegłą lub gałęzią, aby auto się nie stoczyło.
- Wystaw trójkąt ostrzegawczy. Na autostradzie lub drodze ekspresowej musi się on znaleźć w odległości przynajmniej 100 metrów od pojazdu. Poza obszarem zabudowanym wymagany dystans wynosi 30-50 metrów. Natomiast w obszarze zabudowanym wystarczy zachować odstęp 1 metra od samochodu.
- Wyjmij koło zapasowe lub dojazdowe, klucz w kształcie litery „L” oraz lewarek.
- Poluzuj śruby mocujące koło za pomocą klucza.
- Umocuj lewarek w miejscu do tego przeznaczonym. Najprawdopodobniej będzie to styk progu ze słupkiem, czyli punkt położony w pobliżu wewnętrznego końca nadkola. Następnie podnieś auto na wysokość, która w swobodny sposób umożliwi zmianę koła. Przy wymianie dokonywanej na nierównym lub mniej stabilnym podłożu warto pod lewarek podłożyć element stabilizujący np. drewnianą deseczkę.
- Odkręć śruby, zdemontuj koło, zastępując je zapasowym. Przykręć śruby – najpierw ręcznie, następnie przy pomocy klucza metodą na krzyż (po przykręceniu śruby, kolejna znajduje się po przekątnej).
- Opuść samochód z lewarka, a następnie jeszcze raz mocno dokręć śruby.
Ważne!
Nie zaleca się jazdy na kole zapasowym lub dojazdowym przez dłuższy czas. Z tego powodu udaj się niezwłocznie do najbliższego zakładu wulkanizacyjnego, w którym naprawisz podstawowe koło, a mechanik dokręci śruby profesjonalnym kluczem dynamometrycznym. Dodatkowo podczas wizyty w zakładzie warto również wyważyć koło, co zapobiegnie podczas jazdy wibracjom na kierownicy.