Burger King z nowością dla fanów roślinnych smaków. Poznajcie Plant-Based Bao Burgera!
Burger King od 2019 roku konsekwentnie rozwija ofertę plant-based, oferując smakowite alternatywy dla swoich kultowych pozycji w menu. Dzięki współpracy z The Vegetarian Butcher, marka jako jedna z pierwszych w branży QSR wprowadziła roślinne opcje na szeroką skalę. Teraz po raz kolejny zaskakuje roślinną nowością, którą jest Plant-Based Bao Burger – orientalna odsłona klasycznego burgera w puszystej bułce bao. To kolejny krok marki w kierunku większej różnorodności i łatwiejszego dostępu do roślinnych alternatyw dla wszystkich miłośników dobrego jedzenia.
– Konsumenci chętnie sięgają po roślinne alternatywy, dlatego chcemy oferować im produkty, które nie tylko spełniają ich oczekiwania, ale także smakują równie dobrze, co klasyczne burgery. Współpracujemy z The Vegetarian Butcher, ponieważ to marka, która doskonale rozumie, jak tworzyć roślinne zamienniki mięsa o wyjątkowym smaku i teksturze. Co więcej, nasze roślinne patty imitujące wołowinę są grillowane na żywym ogniu – dokładnie tak samo jak tradycyjne – co pozwala zachować głębię smaku i charakterystyczny aromat – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Burger King CEE.
Roślinne wersje kultowych burgerów
Dziś Burger King oferuje roślinne wersje wielu popularnych pozycji: burgerów Whopper, Royale, Cheeseburger, Double Cheeseburger, Chilli Cheeseburger i Hamburger, a także nuggetsów. Bezmięsne alternatywy zyskały uznanie konsumentów na całym świecie, łącząc autentyczny smak z bardziej zrównoważonym podejściem do żywienia. Przykładowo, w Niemczech co piąty Whopper sprzedawany jest w wersji plant-based [1].
– Naszym celem jest ułatwienie konsumentom dostępu do roślinnych alternatyw i pokazanie, że bezmięsne opcje mogą być równie smaczne, co klasyczne burgery. Coraz więcej osób wybiera dietę fleksitariańską, dlatego naturalnym krokiem dla restauracji jest poszerzanie menu o roślinne propozycje. Cieszymy się, że Burger King dostrzega te zmiany i od lat współpracuje z nami, rozwijając ofertę plant-based na globalną skalę. Dziś roślinne wersje Whoppera, Royale, Double Cheeseburgera czy nuggetsów są dostępne w ponad 55 krajach i 7280 lokalach Burger King na całym świecie. Ale na tym nie poprzestajemy – nieustannie szukamy nowych inspiracji i smaków, by zaskakiwać konsumentów. Najlepszym tego przykładem jest nasza najnowsza propozycja – roślinny Bao Burger, który łączy orientalne smaki w formie burgera – mówi Ram Huigen, CMO The Vegetarian Butcher.
Orientalna nowość w wersji plant-based
Plant-Based Bao Burger to produkt, która zachwyci nie tylko miłośników roślinnych dań, ale także wszystkich, którzy szukają niebanalnych smaków. Ta wyjątkowa kanapka łączy soczysty plant-based kotlet z egzotycznym sosem teriyaki o subtelnym aromacie pomarańczy, tworząc apetyczne połączenie. Chrupiący ogórek dodaje świeżości, pikantna czerwona cebula przełamuje delikatność składników, a orzeźwiająca roszponka dopełnia kompozycję. Całość zamknięta jest w miękkiej, puszystej bułce bao. Plant-Based Bao Burger to propozycja dla tych, którzy chcą odkrywać nowe kulinarne doznania w roślinnym wydaniu, nie rezygnując przy tym z pełni smaku i tekstury.
– Nasza limitowana oferta TeriyaKing spotkała się w zeszłym roku z ogromnym zainteresowaniem, dlatego w tym sezonie proponujemy konsumentom kolejne oryginalne produkty. Azjatyckie inspiracje zdobywają coraz większą popularność, dlatego postanowiliśmy wzbogacić nasze menu o puszystą, delikatną bułkę bao, która doskonale komponuje się z intensywnymi dodatkami. Nowa linia produktów będzie dostępna zarówno w wersji mięsnej, jak i roślinnej, ponieważ zależy nam na tym, aby każdy, niezależnie od preferencji żywieniowych, mógł cieszyć się wyjątkowym smakiem Burger King – dodaje Jerzy Tymofiejew, CEO Burger King CEE.
Plant-Based Bao Burger pojawi się we wszystkich restauracjach Burger King na terenie Polski, przy zamówieniach na miejscu, na wynos i z dostawą do domu już 25 marca 2025 r. (wtorek).
Informacje na temat oferty Plant-Based Burger King znajdują się na stronie: https://burgerking.pl/pl/plant-based
* Plant-Based oferta sieci Burger King nie jest ofertą wegetariańską ani wegańską.
[1] Burger King sales data
O Burger King
Każdego dnia, ponad 11 milionów gości odwiedza restauracje BURGER KING® na całym świecie. Dzieje się tak, ponieważ jesteśmy znani z przyrządzania wysokiej jakości, doskonałego w smaku i przystępnego cenowo jedzenia. Założony w 1954 roku BURGER KING® jest obecnie drugą co do wielkości siecią restauracji szybkiej obsługi na świecie. Oryginalna kanapka WHOPPER® jest synonimem naszego przywiązania do najwyższej jakości składników, oryginalnej receptury i przyjaznej, rodzinnej atmosfery, które definiują naszą markę od ponad 70 lat.
Burger King Polska
Burger King na polskim rynku działa nieprzerwanie od 2007 roku, gdzie sukcesywnie się rozwija i obecnie liczy 77 restauracji. W 2022 roku master franczyzobiorcą Burger King została firma Rex Concepts, która odpowiada za markę nie tylko w Polsce, ale także w Czechach oraz Rumunii. Rex Concepts koncentruje się na inwestycjach w nowoczesne technologie, rozbudowie sieci lokali oraz podnoszeniu standardów obsługi, co pozwala marce Burger King odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów i umacniać swoją pozycję na lokalnym rynku.