Always przełamuje bariery. Nadchodzi nowa era menstruacji w sporcie

Według badań przeprowadzonych przez markę Always w 2023 roku, 61% sportsmenek doświadcza lęku przed miesiączką wpływającego na ich wyniki sportowe. Always stawia sobie nowy cel! Sprawić by menstruacja była tematem, o którym mówi się otwarcie  w każdym sporcie, na każdym stadionie.

  • Jako oficjalny partner, zapewniający produkty menstruacyjne podczas Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu, Always rozpoczyna nową erę menstruacji, aby pomóc przełamać bariery młodszym pokoleniom.

Podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, gdzie pierwsze złote medale zostały przyznane kobietom ponad 100 lat temu, Always wykorzystuje to przełomowe wydarzenie sportowe jako platformę do wzmacniania pozycji dziewcząt i kobiet, aby mogły osiągać najlepsze wyniki w sporcie. Always z dumą ogłasza start kampanii „To Nowy Okres”, której celem jest wyeliminowanie lęku przed menstruacją w świecie sportu. Misją marki Always jest uczynienie menstruacji powszechnym tematem i uznaną częścią każdego sportu, która dotyczy milionów kobiet na całym świecie. Miesiączka jest fundamentalnym aspektem życia każdej kobiety, w tym sportsmenek. Jednak świat sportu często pomija fizyczne i psychiczne wyzwania związane z menstruacją, co prowadzi do lęku przed miesiączką i poczucia niezrozumienia. Udając, że miesiączki nie istnieją, nieumyślnie przyczyniamy się do lęku przed nią wśród kobiet uprawiających sport.

Z ogólnoeuropejskich badań zleconych przez markę Always wynika, że1:

  • 61% sportsmenek doświadcza „lęku przed miesiączką”, który zniechęca je do gry.
  • 55% sportsmenek czuje się niezrozumianych w świecie sportu z powodu miesiączki.
  • 71% sportsmenek twierdzi, że miesiączka pozostaje tematem tabu w branży sportowej.
  • 4 na 5 (79%) badanych uważa, że potrzebujemy więcej rozmów na temat miesiączki, aby pomóc przełamać bariery dla młodszych pokoleń.

Dlatego Always rozpoczyna nową erę, w której lęk przed miesiączką jest uznawany, a ochrona jest lepiej dostosowana do potrzeb sportsmenek, zapewniając im możliwość osiągania najwyższych wyników. Always dzieli się prawdziwymi doświadczeniami olimpijek, a także opracowuje materiały edukacyjne dla nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów, aby tworzyć bardziej pozytywne środowisko i otwarty dialog z młodymi sportsmenkami.

– Jesteśmy dumni, że możemy wykorzystać przełomowe wydarzenie sportowe, aby zwrócić uwagę na rzeczywiste odczucia sportsmenek dotyczące menstruacji. Badania wykazały, że 61% kobiet doświadcza lęku przed miesiączką, dlatego chcemy dzielić się prawdziwymi historiami olimpijek i pomagać młodszym pokoleniom poczuć się pewniej podczas uprawiania sportu i nie tylkomówi Mariola Mirek, Dyrektor ds. Komunikacji  w P&G.

Od ponad 35 lat Always wzmacnia pozycję milionów dziewcząt i kobiet na całym świecie poprzez edukację w zakresie dojrzewania i pewności siebie, dostarczanie produktów potrzebującym oraz zwalczanie barier społecznych dzięki programom takim jak Always #LikeAGirl i #KeepHerPlaying. Teraz, jako światowy partner Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, Always wprowadza nową erę – taką, która zachęca do otwartych rozmów na temat menstruacji, edukuje sieć wsparcia wokół młodych dziewcząt i zapewnia im dostęp do produktów menstruacyjnych, których potrzebują.

– Menstruacja w sporcie nadal jest tematem tabu. Z badań przeprowadzonych przez markę Always wynika, iż 77% Polek uprawiających sport zgłasza, że miesiączka i potrzeby kobiet z nią związane nie są uwzględniane w środowisku sportowym, a 75% sportowczyń mówi, że okres nie pozwala im się skupić na treningach. Otwarty dialog na temat zdrowia menstruacyjnego w przestrzeni publicznej pozwala kobietom i dziewczętom lepiej rozumieć potrzeby własnego ciała i respektować je. To zaś może przełożyć się na lepsze zarządzanie swoim treningiem i osiągnięciami sportowymi, ale także wspierać wzrost świadomości wśród kadry trenerskiej. W dalszej perspektywie może to wpływać na zwiększenie u sportsmenek poczucia sprawstwa czy wzrost pewności siebie. W obliczu konsekwencji, jakie brak edukacji menstruacyjnej niesie ze sobą w kontekście sportu, ale też zdrowia fizycznego i psychicznego, rzetelne wsparcie jest niezbędne, aby młode sportsmenki mogły w pełni rozwijać swój potencjał – mówi Paulina Danielak, psycholożka sportowa.

– Otwarta rozmowa na temat menstruacji jest niezbędna, aby przełamać tabu i wesprzeć młode sportsmenki w realizowaniu ich marzeń. Dzięki inicjatywie Always mogę dzielić się własnymi doświadczeniami i pokazać, że miesiączka nie musi być barierą w drodze do sukcesu. Wierzę, że razem możemy stworzyć bardziej wspierające środowisko dla każdej dziewczyny uprawiającej sport – mówi Natalia Kaczmarek, mistrzyni olimpijska, biegaczka, ambasadorka marki Always.

 

To Nowy Okres. Always. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.always.com


1Always Female Athletes Research Oct 2023 France & UK; Sample 2,008 Female Athletes