Sephora Trend Report: Sergiusz Osmański o trendach kosmetycznych na najbliższy sezon!
Za nami kolejne wydarzenie z serii Sephora Trend Report. W sobotnie popołudnie w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia Sephora przedstawiła makijażowe i zapachowe nowości, które będą królowały przez najbliższe miesiące. Jak zwykle nie zabrakło gwiazd oraz ekspertów. Specjalnie dla naszych czytelników zapytaliśmy Sergiusza Osmańskiego – makijażystę i dyrektora artystycznego marki Sephora, na co warto zwrócić uwagę w makijażu, żeby być trendy.
Sephora Trend Report to wydarzenie, podczas którego można poznać najmodniejsze makijażowe i urodowe nowinki z całego świata. Polki są coraz odważniejsze i chętnie korzystają z podpowiedzi stylistów i czerpią inspiracje z prezentacji zawodowców. Wyjątkowym pokazom przyglądali się, m.in.: Helena Norowicz, Katarzyna Zielińska, Katarzyna Warnke, Weronika Rosati, Maja Sablewska i Michał Szpak! Imprezę prowadzili Gabi Drzewiecka i Tomasz Kammel. O jesienno-zimowych trendach w makijażu opowiedzieli eksperci Adela Bartáková oraz Bojan Djordjevic, oraz przedstawiciele wiodących marek, które od wielu dekad wyznaczają trendy. Jesienny look to przede wszystkim usta w klasycznym wydaniu mocnych czerwieni i rozświetlenie oka. Do łask powraca gruba kreska na powiece, którą zaprezentowała Katarzyna Warnke.
Portal www.beautyfashionhealth.pl również miał przyjemność gościć w Arkadii. Specjalnie dla Naszych Czytelniczek dowiedzieliśmy się z pierwszej ręki, co jest teraz na topie w makijażu. – Jeśli chodzi o trendy w makijażu, to wyróżniliśmy trzy grupy. Pierwsza zdecydowanie kładzie nacisk na zarys ust. To bardzo klasyczna wersja, ale z biglem trendu jesienno-zimowego, czyli powrót do czerwonych szminek, które wzbogacone są o złotą konturówkę. Ważne jednak, żeby złoty kontur nie otaczał całych ust, a jedynie zarysowywał i podkreślał łuk kupidyna. Do tego triku można użyć złotego eyelinera, złotej kredki do oczu lub nawet złotego cienia, który należy nanieść na usta pędzelkiem. Ten trend świetnie sprawdza się, kiedy chcemy uzyskać efekt 3D naszych ust. Pasuje do wieczornych stylizacji, ale broni się również w makijażu dziennym. Myślę, że przyjmie się, bo jest bardzo uniwersalny i pasuje do każdego typu urody. Dla osób, które cenią sobie podkreślenie zarysu oka pojawia się nowy trend – srebro, które pojawia się po to, by rozświetlić wewnętrzny kącik oka, co daje nam efekt wzmocnionego hologramu korektora. Dzięki temu srebro blikuje – odbija światło i w rezultacie zmęczenie zostaje zneutralizowane. Możemy to stosować również w dziennym makijażu, choć doskonale wygląda wieczorem. Natomiast dla osób, które cenią sobie make-up no make-up wersja nude, jednak nie bazująca na srebrze, złocie, czy platynie, ale bardziej związana z kolorem holograficznym, czyli trochę powrotem do lat 90-tych – opowiada nam Sergiusz Osmański, który zwraca uwagę na to, że makijaż warto podkreślić również zapachem.
Tej jesieni modne będzie łączenie wielu zapachów. – Przy trendach zapachowych, warto wspomnieć tu o wielowarstwowości. Oprócz tego, że przyglądamy się nowym zapachom, które są lansowane w danym sezonie, to łączymy je ze sobą, z tego względu, że większość z nich bazuje na podobnych nutach, czyli nutach kwiatowych z domieszką nuty drzewnej, które świetnie będą miksować się i uwalniać w postaci wielu warstw na naszej skórze – zauważa dyrektor artystyczny Sephora Polska.
Przy pięknej i zjawiskowej kobiecie powinien stać równie zadbany mężczyzna. Sephora ma coraz bogatszą ofertę dla panów, dzieki czemu nie będą musieli podbierać już kremów swoim wybrankom. – Jeśli chodzi o mężczyzn, to Sephora kładzie duży nacisk na pielęgnację. Linie męskich kosmetyków zostają rozbudowywane. Odchodzi się od schematu jednego produktu do wszystkiego. Wprowadzona zostaje kilkuskładnikowa pielęgnacja, czyli w męskich zestawach mamy osobno krem pod oczy, na dzień i na noc, balsam po goleniu, balsam do ciała nawilżający. Panowie nie powinni narzekać – podkreśla Sergiusz.
Rozmawiała Martyna Rokita, fot. archiwum prywatne