CZY POLACY UMIEJĄ DBAĆ O SWOJE UBRANIA?

ARC Rynek i Opinia na zlecenie Leifheit Polska przebadała obyczaje Polaków, w zakresie pielęgnacji odzieży. Okazuje się, że tylko nam się wydaje, iż właściwie obchodzimy się ze swoimi ubraniami! Co zrobić, żeby przedłużyć żywotność i dobrą kondycję naszej ulubionej garderobie?

Większość Polaków, we własnej ocenie, wystarczająco dobrze dba o swoje ubrania, jednak blisko 60% zdarzyło się zniszczyć odzież przez nieprawidłową pielęgnację. Wyniki przeprowadzonego na zlecenie Leifheit Polska badania, pokazują, że Polacy, choć deklarują znajomość symboli umieszczanych na metkach, mają często problem z ich poprawnym odczytywaniem.

– Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej obyczajom Polaków związanym z pielęgnacją ubrań. Chcieliśmy zobaczyć na ile potrzebna jest edukacja w tym zakresie. Okazuje się, że w swoim przekonaniu, Polacy umieją troszczyć się właściwie o swoje ubrania. Badani deklarują znajomość symboli umieszczanych na metkach, metod postępowania z różnymi tkaninami, jednak kiedy chcieliśmy tę wiedzę sprawdzić wnikliwiej okazało się, że nie jest tak różowo! – komentuje wyniki Łukasz Mańko – Dyrektor Zarządzający Leifheit Polska.

W pielęgnacji ubrań Polacy zwracają największą uwagę na dwa aspekty – higieniczny i estetyczny, przy czym widoczne są istotne różnice w tym podejściu między przedstawicielami młodszego i starszego pokolenia. Wynika to z wychowania w dwóch zupełnie innych światach, różniących się, m.in. dostępnością asortymentu, wysokością dochodów czy zmiennością trendów. Starsze pokolenie, powyżej 55. roku życia, w większym stopniu dba o ubrania – zachowanie ich fasonu czy koloru. Młodsze pokolenie, przyzwyczajone do dużej dostępności niedrogich ubrań, rzadziej dba o ich trwałość, a większą wagę przykłada do świeżości garderoby. – Biorąc pod uwagę postępujący konsumpcjonizm społeczeństwa, różnice te potwierdzają, że społeczeństwo wykazuje coraz silniejszą potrzebę wymiany dóbr na nowe niż właściwej pielęgnacji dóbr już posiadanychtłumaczy Anna Dąbrowska z ARC Rynek i Opinia. 

Akcesoria  z  pewnością przyczynią się do zachowania w dobrej kondycji na dłużej odzieży wełnianej, jedwabnej, a także tej wykonanej z innych kłopotliwych materiałów.

Polecamy materiał, w którym eksperci radzą, jak postępować z ubraniami i dlaczego, nie należy wycinać drażniących nas metek!

O LEIFHEIT:

Grupa Leifheit jest europejskim wynalazcą i producentem markowych produktów z zakresu gospodarstwa domowego. Produkty marki Leifheit z kategorii „czysty dom”, „świeże pranie” czy „pomysłowa kuchnia” sprzedają się co 1.5 sekundy gdzieś na świecie. Ich jakoś oraz estetyka wielokrotnie były doceniane w branżowych konkursach o zasięgu zarówno lokalnym jak i globalnym.