Sephora: Specjalnie dla nas Sergiusz Osmański o trendach wiosenno – letniego sezonu!

Jak co roku w pierwszy weekend marca w warszawskie Centrum Handlowym Arkadia odbyło się najważniejsze wydarzenie branży beauty, czyli Sephora Trend Report. Edycja, podczas której zaprezentowano kosmetyczne trendy na wiosnę i lato 2018 przyciągnęła mnóstwo gwiazd, a także ludzi zainteresowanych makijażowymi nowinkami.

Sergiusz Osmański, makijażysta i dyrektor artystyczny marki Sephora, to człowiek, który o najnowszych i najmodniejszych kosmetykach oraz trendach wie wszystko. Zapytaliśmy go, co będzie królowało w tym sezonie w makijażu. Monochromatyczny makijaż z różem w głównej roli, retro efekt pop–doll eyes oraz awangardowa, graficzna kreska – oto 3 wiodące trendy w makijażu zaprezentowane przez ekspertów Sephora. – Obserwując trendy sezonu wiosenno-letniego na pewno należałoby pomyśleć o trzech grupach stylizacyjnych, które zostały zaadoptowane na bardziej akceptowalne przez przeciętną kobietę, a były inspiracją do stworzenia wybiegowych makijaży. Myślę tutaj o wariacjach z użyciem eyelinera. Ten modernizm graficzny, który wiele lat temu zapoczątkowała Pat McGrath jest nadal mocnym akcentem, który obserwujemy przy makijażach wybiegowych. W tym sezonie, oprócz tego, że pojawił się w kresce kolor, to również można zauważyć niestandardowe potraktowanie linii na powiece. To nie jest już linia, która tylko i wyłącznie idzie wzdłuż górnej linii rzęs, ale to również linia, która zamyka półłukiem granice nieruchomej części powieki – mocno odważne i łatwe do wykonania. Tym bardziej, że wariacji na temat kreski w tym sezonie jest mnóstwo. Myślę, że każda z kobiet znajdzie tę linię, długość, szerokość i kolor, który idealnie dopasuje się do jej kształtu oka. Natomiast dla tych, które marzą, żeby bardziej podkreślać, tzw. trójkąt osobisty, który wizażyści określają jako linie poprowadzone od czubka nosa poprzez zewnętrzne kąciki warg, polecałbym trend, który jest związany z ponownym przeproszeniem się z płynną formułą szminek. Do tej pory płynne szminki były zarezerwowane dla wykończenia matowego. W tym sezonie wracamy do satyny, a nawet półbłysku też przy formule, która przypomina płynny błyszczyk. Dzięki temu efekt lśnienia jest trójwymiarowy i a usta wyglądają na idealnie wypełnione. Panie, które marzą o wypełnionych, uwydatnionych i szklistych ustach spokojnie mogą po tego typu produkty sięgać – opowiada Sergiusz w rozmowie z portalem www.beautyfashionhealth.pl. Nasz ekspert zdradził w wywiadzie również, na jaki męski zapach warto zwrócić uwagę. – Dla mnie odkryciem jest eksperyment Rodriguez’a, czyli wszystkie kwiatowe nuty, które do tej pory były zarezerwowane dla damskich zapachów, pojawiły się w najnowszej propozycji dla mężczyzn, przełamane drzewnym akcentem. Daje to niesamowitą kumulację nut zapachowych, które w kontakcie z ciepłą, rozgrzaną skórą będą indywidualnie charakteryzowały każdego z panów – podsumowuje Sergiusz Osmański.

W sobotę odbyło się kulminacyjne show Sephora Trend Report, a podczas niego pokaz mody oraz stylizacji makijażowych w najgorętszych trendach. We wszystkich wydarzeniach staraliśmy się czynnie uczestniczyć. Makijaże proponowane na sezon wiosna-lato 2018 zaprezentowały makijażystki europejskiego Sephora PRO Team: Regitze Marie Krabbe oraz Anna Galińska. Na sobotnim wydarzeniu prowadzonym przez Gabi Drzewiecką i Oliwiera Janiaka, nie zabrakło zaprzyjaźnionych z Sephora polskich gwiazd, które zaprezentowały nowości sezonu od Dior, Kat Von D Beauty, Esteé Lauder, Marc Jacobs Beauty, NARS, Lancome oraz Yves Saint Laurent. Imprezę uświetniły: Helena Norowicz, Joanna Horodyńska, Maja Sablewska, Katarzyna Zielińska, Weronika Książkiewicz, Karolina Malinowska, Weronika Rosati, Julia Wieniawa oraz Marta Parciak (Zmalowana), które opowiedziały publiczności o swoich ulubionych kosmetykach dostępnych w Sephorze.

Wiosna 2018 w modzie to kolor i wygoda. Pokaz trendów w modzie autorstwa stylistki – Agnieszki Ścibior, zachwycił zebranych intensywną kolorystyką będącą interpretacją trendu fluo w makijażach sezonu i powrotem do lat 90-tych. Wygodne, raczej płaskie, obuwie, kapelusze w wersji oversize, torebki, które nosimy np. przypięte na pasku w talii, motywy graficzne i metaliczne – wszystkie te elementy dostrzec można było wśród zaprezentowanych stylizacji. Podczas Sephora Trend Report tradycyjnie nie zabrakło też nowości ze świata zapachów. Grupa Volt z Egurrola Dance Studio przedstawiła bajeczne etiudy taneczne interpretujące nowe zapachy Guerlain „Mon Guerlain Floral” oraz Narciso Rodriguez „Blue Noir”.